کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها، همزمان با ایام سوگواری دهه فاطمیه، به برگزاری نمایشگاه کتاب و نرم افزار اقدام کردند. 

گذری بر سیره فاطمی در نمایشگاه کتاب کتابخانه‌های وابسته رضوی

به گزارش قدس خراسان، نمایشگاه‌ کتاب و نرم افزار در ادامه سلسله نمایشگاه‌های موضوعی و مناسبتی کتابخانه‌های وابسته با هدف معرفی هرچه بیشتر منابع موجود در این زمینه به مراجعان و آشنا کردن نسل جوان با فرهنگ و سیره اُمِّ الْاَئِمَّةِ حضرت فاطمه زهرا(س) دایر شده است.



کتابخانه‌های مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره)، امیرالمؤمنین(ع)، حسینیه امام رضا(ع)، آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی (ره)، مسجدامام رضا(ع) و غدیر بابا علی مسجدالرضا(ع)، امام رضا(ع) کرمانشاه، بروجرد و بیرجند از جمله این مراکز هستند که نمایشگاه‌هایی را با عناوین «یاس نبی»، «جرعه‌ای از کوثر»، «تندیس عصمت»، «شمیم یاس»، «جای خالی یاس»، «ریحانه جاودان» و «کوثر رسالت» برگزار کردند.



فاطمه (س) کوثر رسالت، فاطمه زهرا بانوی بهشت، دانشنامه شهادت حضرت زهرا (س)، سیره و سیمای ریحانه پیامبر، ترجمه بیت‌الاحزان، محورهستی فاطمه زهرا، هزار شاخه طوبی، روزشمار فاطمیه، محبوبه جاویدان: فاطمه (س) از دیدگاه اهل سنت، از عرش تا عرش: تجزیه و تحلیل زندگی سیاسی حضرت زهرا(س)، اسناد شهادت حضرت زهرا علیها السلام از دیدگاه شیعه و سنی، دردانه دلداده: بررسی تحلیلی زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س) از جمله آثار به نمایش گذاشته شده است که قابل امانت به علاقه‌مندان خواهد بود.



شایان ذکر است، کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی هم سو با سایر بخش‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز استاد این آستان، در راستای آشنایی مخاطبان با مناسبت‌های ملی و مذهبی برگزاری نمایشگاه کتاب و نرم افزار موضوعی را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.